Wednesday, February 18, 2009

tenang untuk sementara datang duka

setelah lapang jiwa, seterusnya cuba untuk menguruskan hal pinjaman pelajaran omaw anaku
adussssssssssssssssssssssssssssssssss
borang tidak diterima
pinjaman tidak dapat diuruskan selagi tiada borang diterima
kata kptm yang uruskan
nak urus sendiri tak dibenarkan
minta kemukakan borang baru dan pinjaman hanya boleh diberikan bermula untuk tahun ini tahun yang lepas pihak mara tak dapat membantu kerana permohonan tidak diterima
Aduhai kakitangan kptm..................... dia (Diana) meminta aku bersabar permohonan sedang diproses, bersabarlah. bersabarlah aku dan merayulah aku pada anaku agar dapat bersabar juga. setiap kali aku menhubungi kptm ayat yang diberikan adalah ................... sabar!!!!!!
diatas kesabaran ini rupanya tiada sebarang tindakan dari kptm terhadap masalah ini... sabar!!!!!
hinggalah aku pergi untuk kali keduanya bertanyakan hal ini di mara segalanya terjawab.........
KENAPA MASYARAKAT TIDAK MENGHARGAI KAKITANGAN AWAM? inilah antara puncanya. apabila dihubungi tiada tindakan susulan walaupun susulan pertanyaan telah diajukan bebarapa kalinamun tidak diherotkan hanya bibir-bibir kakitangan itu yang diherotkan apabila diajukan pertanyaan. aku bukanlah kakitangan yang terbaik tetapi aku berusaha agar menjadi lebihbaik supaya pandangan masyarakat terhadap kakitangan awam dapat berubah kearah yang lebihbaik dari dulu dan sekarang. aduhai diana semoga diri kamu, anak-anak kamu atau kaum kerabat kamu tidak mengalami keadaan sedemikian rupa. amiin.

No comments:

Post a Comment